30.10.08

gula oh gula

tension aku bkn kepalang satu hari nih!angin satu bdn di buatnya!sakit ati, geram, semua ada..

arini mmg appointment aku dgn klinik utk check-up perut ku yg comey ni..appointment pn bknnya yg biasa2 tp kn minum air gula..

aku dah smpai awai kat klinik tu..jam 8pg lg mmg dah smpai..amik no giliran, terus aku ke makmal..ingatkan ble terus la ambik darah sbb aku diarahkan berpuasa bmula jam 10mlm..nama aku kn pgl kui 9.15..tu pun br amik air kencing, darah lps tu..kn lak minum air gula yg manisnya mak aiii..seksa batin aku..nasib baik ada rs oren..klu tak der..tak tau la camner..

aku diberitahu yg 2 jam lps tu kn dtg makmal smula sbb nak ambik darah utk kali kedua..tu pun aku tak ble mkn lg, cm ble minum jer..lapar oooo

dah slesai tu, aku pun pegi la dulu cuci keta..dgn c konet tu la..antar dia lg..kira dlm kui 11 aku smpai kat klinik tu balik..

aku dah maklumkan kat pembantu makmal tu yg aku dah cukup 2jam..mksdnya aku nak la dorg ambik darah aku yg kedua..skali...pembantu makmal tu suruh aku duduk dulu..nnti dorg pgl..aku pun dgn thegeh2nya pun duduk la cakung kat kerusi tu..dr kui 11.15pg smpai kui 1ptg aku tgu dorg pgl nama aku..tp smpai sudah tak kn panggil..tahap kesabaran aku mmg terhad..dorg ble lupa pgl aku..adakah?????teruknya servis klinik ni..serik rsnya..aku dah la posa dr kui 10mlm..smpai kui 1ptg aku masih tak ble nak mkn..klu lmbt sket mmg pitam aku..tgn dah menggeletar..berpeluh..skali dorg amik darah aku..tgk2 tahap gula aku hny 3.7..mmg rendah..w.pun dah minum air gula segelas besar..klu aku ni bdk2 mmg aku dah nangis dah..sedih ngan sikap dorg..lalai..cuai..nasib baik aku ni dah 26..hehe..

dah nama pun kul 1ptg kn ambik darah..mksdnya nak jmp nurse kui brp?????tentu dah kui 2ptg..ketar abih lutut aku..aku terus col abah ick..ajak pegi mkn..sbb aku mmg dah tak ble drive lm2..ketar 1 bdn..otw tu sempat lg singgah kat petronas utk beli roti,air n coklat..mmg roti tu tak smpai 2 minit aku mkn..licin abih..coklat pun abih ms tu jgk aku mkn..mmg mkn tak ingat dunia dah...nasib baik lps tu aku mkn nasik ayam..dapat la balik tenaga aku yg dah bkurang tu..siap minum air kelapa lg..sedap ooo..

aku smpai kat klinik tu balik dlm kui 2.20ptg..mmg no giliran dah kn panggil..kira terlepas la..kn tunggu lg..skali nurse tu ckp kat aku..ujian air gula tu tak ble pakai sbb terlalu lm..spttnya jaraknya 2jam..tp aku punya kes dah 3jam..dorg rujuk doc,skali aku kn bt semula ujian tu..minum air gula lg..2minggu dr skrg!!!!!uwaaaa....nak nangis aku!!!!

sakit ati..staf dorg punya silap..aku yg jd mangsa..nak marah..nak pot pet pun tak guna..sbb aku dah tau jwpn dorg...

No comments: