6.5.09

perangai anak sulung aku..fuh!menguji kesabaran betui!


ntah la...sejak 2 menjak ni, ick asik bt perangai jer..tak tau dah aku nak bt mcm mn dgn ick..lotih den dibuatnya..ni antara perangai ick yg aku tak dpt nak kawal..hehehe

a) bgn pg mst teriak..puas pujuk!tak mkn saman punya

b) terjg tgh mlm teriak..tambah lg klu dia sedar tu dia perasan ada bj kat bdn dia

c) suka bogel setiap ms..cuma klu nak u'u je dia mtk aku pakaikan dia pampers

d) suka bt perkara yg aku n abah dia tak suka dia bt..hehehehe..ni rahsia..tak ble dedahkan..

e) asik nak kn dukung je 24 jam

f) suka marah2 klu sesuatu bnd yg dia mtk aku n abah dia lmbt nak faham/tunaikan

g) smua harta benda adik dia, mst melalui dia dulu..bantal kwn tu pun jd hak milik dia dah

h) pantang aku n abah dia marah dia..mst nak melawan..mst kami ni kn cubit!kn tampar!kn gigit!hahahaha
i) sgt suka memilih! ada sj yg tak kena dimata dia klu pilihan aku!

setakat tu je yg ingat skrg ni..aku bknnya nak dedah keburukkan anak aku yg bucuk tu..cuma nak kongsi dgn kwn2 yg sudi baca blog aku je..hehehehe..dia jd mcm tu start aku hantar dia pegi taska..bkn nak salahkan taska..tp ni adalah kenyataan!hahaha..tp yg herannya..kat taska aku tgk dia ok je main!tak bt perangai pun!

aku n abah dia terpaksa tutup semua pintu n tingkap sbb tak mo jiran2 dgr ick bt perangai..kpd ciqna..klu mu dgr ick jerit2 tu..faham2 je la ye..hehehehe..ni proses tumbesaran ick yg di luar jangkaan kami! hahahaha..

No comments: