5.8.09

ick yg suka nyanyi

noty boy

perangai ci abang pun hari ke hari ada perkembangan yg positif!

hihi..mcm2 dia belajar kat skolah..balik tu mula la dia ceqita..kadang2 lawak pun ada bila dengaq!

la ni dia suka sgt nyanyi..mcm2 lagu yg dia nyanyi..aku pun kn nyanyi dgn dia..klu dak, aku kn pukui dgn dia..ick ni garang ooo kat rumah..

percakapan pun dah bunyi pelat KL..klu dulu ckp mesti pelat kedah cow cow punya..ble dikatakan apa yg dia cakap semua bunyi pelat cni..kedah dah tenggelam, apa lg sabah..lg la dilupakan...huhuhu..ci abah pun dah tak ingat bahasa negeri sendiri..

ick skrg pun aku dah latih dia tak bg pakai pampers..alhamdulillah, dia ble kawai kencing,cuma kadang2 tu terkucil jgk! tp dah kira 90% dia dah ble kawai la..klu nak u'u pun kadang2 mmg dia msuk toilet sendiri..duduk sendiri..bila dah abih baru dia panggil aku atau abah dia..

pakai baju pun dah memilih..tak mau baju yg kita ambik..mesti dia nak ambik sendiri..pilih baju plk tu..bkn sebarangan baju..baju yg elok2 je yg dia nak pakai..demand jgk anak aku sorg ni..

klu bab sikat rambut mmg dia sendiri nak sikat..siap bergaya depan cermin..klu rs rambut tu tak basah, dia p ambik air, basahkan rambut! kadang2 mai mood dia rajin mula la dia nak buat rambut atomen..terpacak je rambut dpn tu..mcm balung ayam pun ada jgk aku tgk! bkn setakat rambut sendiri dia bt atomen, rambut adam pun dia tlg buat..adam nampak rimas je dgn gelagat abg dia! hahahahaha...

No comments: