10.12.07

Ick 1thn 6bln

Sabtu lepas, anak aku genap umo dia 1thn 6bln..rs mcm semalam je aku melahirkan dia..kejap sgt ms berlalu...tup2 dah setahun lebih...pekembangan dia aku npk dr hari demi hari...ms bayi nangis "kuwek-kuwek" skrg dah nangis mcm bdk besar...dr tbaring ble mengiring...pastu meniarap..menyulur..merangkak..duduk..memanjat...bjalan..blari dan skrg da ble bckp bhs bdk2..kayuh basikal pun dah pandai..pukul ibu dgn mak tok pun dah teror...menari pun ble thn..goyang2 bdn...pejam celik je kan...

Pkembangan Ick skrg ni..

1)Suka panggil abah..abah...ibu tak nak pgl lak..tp maama...ma dia nak panggil...
2)Bila ibu kata ayam dia kata ibie...abiee...ebii..mcm tau2 je ibu dia minat ebi af5...
3)Npk mak tok je dia pgl Aaatah...suka2 ati dia je..
4)Klu sakit perut dia ambik minyak yu yi dia pastu tarik tangan ibu suruh sapu perut...bila ibu kata angkat baju..dia pun angkat baju dia..kira dah ble faham dah ape ibu kata...
5)Klu dia pgg sampah ibu kata p buang kat tong sampah mmg dia pegi buang kat tong sampah...oleh itu..ble la ibu suruh hari2...
6)Klu npk ibu nak jemur baju dia mst dia tunjuk baju yg dia pakai..konon2nya nak tukar baju baru...
7)Klu u'u keras mst nak kena peluk atau bdokong je..manja sungguh..tu keje abah dia la..ibu dia sgt pemalas okey...
8)Suka urut2 bdn abah...kepala pun dia nak urut skali..bila mai time mls..mula la dia ketuk2 kepala abah dia...
9)Suka mengejek suara dia bila hs aku bbunyi..(hs aku, aku set sore dia klu ade mesej msk)
10)Klu mai time dia nak bmanja..tak suruh peluk pun dia mai peluk kita jgk...kdg2 tgh bogel nak mandi pun jadi keje jgk...
11)Dah pandai mkn nasik sendiri..skrg ni klu mkn mmg semua nak pgg sendiri

Cukup la tu kan..nnti ade pkembangan tbaru ick akan aku update dr ms ke semasa...

No comments: