11.2.08

1thn 8bln


juara pegang bola sebelah tgn...

juara malu tak pkai seluar...

ni lagi...suka betui dia..

hebatnya cara dia baring...fikir nak jd kaya k???

8hb yg lepas, usia anak aku genap 1thn 8bln..mcm biasa..aku akan selitkan ape yg patut mengenai pkembangan ick yg terkini...

Antara perkataan baru ick..
1) Limau - Amah..Amah..
2) Sampah - Pah...(klu nak keluar rmh je mst dia akan p kat tong sampah dulu)
3) Ya..La...(lembut je sebutan dia)
4) Tom Tom Bak - Te te Tum


Rancangan TV yg ick suka
1) Adi dan Ayah...na..na..na..na..na..
2) Tom Tom Bak
3) Thomas n Friends
4) Bob The Builder
5) Raja Lawak
6) Postman Pat
7) Pingu (kdg2 je)

Ada 1 pkataan yg dia sebut tp aku tak paham ape yg dia kata..perkataan KHOO..dia sebut sedap je bunyi dia..tp aku tak tau bnd ape..bila tny je dia kan tunjuk gmbar ikan kat botoi nenen dia...pastu dok sj2 pun akan sebut KHOO..KHOO...
Dan..ick smpai skrg ni tak mau letak botoi nenen dia sendiri klu abih minum..mst nak ada org tolong ambik kan..klu tak, dia akan merengek...dia akan panggil kita smpai kita p kat dia..

3 comments:

sheeda said...

comey jer gmbr dia baring tu.. gaya org dewasa lak.. mulut dia rancak tak? dah leh panggil ibu n ayah tak?

Intan Sharina said...

hihihi...tu la pasal...tak pandai cakap lg...stkat abah je dia ble panggil..ibu masih berat mulut lg nak sebut...mama ble la...

sheeda said...

samalah ngn balqis, ayah pandailah. ibu x pndai, tp umi, mama, mak semua dia panggil. susah skit ibu ni kot. nnti dh pndai ckp br leh..