12.5.08

Ick 1thn 11bln

Bila anak aku mencecah umo ni..mcm2 pkembangan dah berlaku..makin hari makin cerdik...skrg ni pantang kita sekat angin dia..mst merajuk smpai ke negeri china..bkn setakat tarik muka sebek je..malah hentak2 kaki lagi...perangai dia yg terkini..dia tak nak klu tgh dia main ibu tutup lampu..tak pun ms dia nak tido pun dia nak lampu sentiasa buka..klu tutup je..siap satu presint 14 dgr suara dia..pu...pu..pu..smbil nangis..selalunya aku la kn marah dgn mak setiap kali ick teriak..adakah???kesian aku..dok tak duduk kn tuduh!!!tak soke la...berat ick plk aku lupa la nak timbang..tp rsnya tak naik byk kot sbb dia dah tak berapa nak mkn sgt sejak kblkgn ni..mkn ubat je yg dia mau...jd setiap hari ibu mst suap ick satu sudu vitamin sbb nak penuhi hasrat si ick ucuk!

Antara perkataan yg ick kerap sebut:-

Sa..sa..=lagu tema akademi fantasia
ta..ta..= lagu cinta amy mastura
bo'do'bo'= kartun bob the buider
abah..abah..=bila abih minum nenen mesti tdgr perkataan ni..aku pun tak faham
ta=mata
ki=kaki
tik=ketiak
abih=habis


3beranak yg suka keluar jln2 p buang duit..kdg2 bkn ade bnd ape pun nak beli..sj syiok2 je...aku la punya idea tu...
ick, senyum mcm mak tok sket..hah..ni la hasilnya..
mata kecik lagik..
aksi buat mulut..
ni lak aksi muncung mulut...tgk la..ape la ick dok pikir ttg muncung aku tu..tgk semacam je..

No comments: