9.11.07

masak..masak..masak....

Kemarin, semua org cuti sempena Deepavalli..aku cam biasa je..dok tperap kat rmh..settle kan keje2 rmh yg dah btangguh lm..b/fast kemarin aku sgt rajin..aku berjaya mbuat roti canai sendiri...my hsbn bangga sgt dgn aku..cheewah..betui ke ni..mn tak nya..dpt bini yg pandai msk mcm2..hehehe..belasah je la..lps bt roti canai versi intan, aku masak lak puding berkuah...ikut resepi yg kwn aku bg..ada la blaku sedikit kesilapan ms aku bt kuahnya..mgkn cr masak tak kena..tp ape2 pun ttp sedaaaaappppp....dlm dok bt puding tu, dan lg la plk bt sagu..sagu tu kn mkn dgn ayaq gula n santan...pun sedap...tu mak aku punya mknn..
Sian anak aku..cuti satu hr pun aku tak dpt nak dok dgn dia sgt...ye la..aku asyik dok dapur je...nasib baik la ada tok acik dia yg baik ati..sudi menjaga ick ms aku dok masak...t/hari lak, rajin plk akumasak mee goreng udang...ni pun sedap jgk...hehehe...mkn pun rs tak cukup..aku ni klu bab mkn suka menambah...mcm mn la nak kuquih bdn ni?????
My hsbn lak kuar dr pg mlm br blk..gara2 jmp kwn dia kat kl...geram betui hati aku..cuti mcm tak cuti je...sabo je aku hr2..yg paling kesian ick la..dia kan manja dgn senior dia...


ni la prangai ick yg pntang tgk aku bk peti ais...dia nak rs a/cond la tu...


ick yg tengah tangkap leleh bila di geletek...hik hik...

Kemarin jgk umo ick genap 1thn 5bln...perangai dia pn berubah hr demi hr..ibu dgn abah byk kn turut kehendak ick..klu tak, mau nya menangis tak henti2...kdg2 tu malas aku nak melayan dia...lg melayan, lg menjadi2...

ni ms br bgn dr tido....senyum bebenor...


bdk yg suka isap ibu jari tgn kiri...smpai kematu jari dia..


ha..ni la perangai br ick..muncung mulut!!!!mcm ibu betui...ibu pun 2x5 mcm ick jgk...suka muncung....


yah..yah...usaha keras utk bwk keluaq rak mainan dia dr bilik..mentang2 la rak ick tu ada roda...


ni mst dah boring sbb tu nak bwk masuk blk rak tu....

1 comment:

qassam said...

ick srh ibu dia psg aircond kt umh la tu..awat la ick muncung mulut tu, boikot ka..tu tgh blaja memandu k, nk amik lesen dh k ick ucuk acam oiiiiii