14.5.08

kisah aku zaman anak dara

bila dok boring2 ni layan lagu2 jiwang pun menjadi jgk aku ni..aku ni plk jenis tak ble dgr lagu zaman 80-an..hati ni rs semacam je..klu dulu sblm kawen kot la tringat kat boyfren ke..tp ni bila dah kawin rs rindu jgk..rindu kat zaman sekolah, zaman poli, zaman mula2 keje..kesimpulannya zaman anak dara la ni...aku ni minah jiwang jgk la klu nak katakan..suka byk berkhayal..(mc abah ick kata la..aku suka berangan..tau je dia ape yg dok bermain dlm fikiran aku ni)...ms aku sebelum kawen, aku byk abihkan ms dgn dok rmh je..keluar2 skali skala tu ada la..bkn jenis sosial..bkn setiap ari minggu keluar bandar..kwn pun tak ramai...hahaha..bila teringat kisah dolu2 sgt melucukan..yg jadi kawan rapat pd mulanya menjadi musuh la plk..yg jd musuh pd mulanya..ble jd kawan plk skrg ni..terbalik..
*****************************************
aku dolu minat rempit..lps je SPM terus ambik lesen moto/keta..tp lesen keta kena ambik 2x sbb failed parking...moto sedas je aku dpt lesen..dgn berlagaknya..aku mmg mcm lelaki sket gaya aku..sbb tu tak slaloo kena mengorat..cakap kasar..cuma org tertentu yg kenai aku je yg ble mengorat aku..tp klu aku naik motor..turun dr motor..tak de sape teringin nak ngorat..hahaha...nasib baik aku kenai abah ick ms aku kursus..npk la pompuan sket sbb pkai bj pun baju kurung dgn kebaya je..klu kenai atas jln mmg mustahil la dia nak kat aku..sbb gaya aku mcm lelaki..helmet pun helmet AGV merah..moto honda ex5...hahaha...ms tu kurus sket la dr la ni..
****************************************
Pakaian aku pun ala2 skema je..tak dak style lgsg..aku tak pandai nak bergaya..tak pandai nak beli bj..sifat tu terbawak2 smpai la ni..mmg aku tak reti dlm bab2 mcm ni..tgk kakak dgn k,ngah aku..bj dorg cantik2 je..muka pun lawa..mai kat aku..dah la tak pandai bergaya..rupa pun tak ble lawan dgn dorg..aku sll kalah dgn dorg..hahaha..ikat rambut pun style yg sama je dr dulu smpai la ni..nak lawan kulit mmg aku failed jgk..dorg putih..aku hitam manis..kdg2 manis tu hilang sbb asik naik moto..tinggai hitam je..kaki dgn lengan tu tak pyh kata la..mmg berbelang2 hitam..hi3...cuma satu je aku menang..aku dah kawen dulu dan merasa jd ibu dulu..hi3..marah dorg bila bc entry ni nnti...ya ampun...
*****************************************
Zaman sklh mmg aku slaloo kebelakang..dorg pandai2..nak dpt markah C/D mmg payah la..tp aku lain..aku senang2 je ble dpt C dgn D tu..darjah 2 dah kena tarik telinga, pukul dgn pembaris panjang dgn cikgu math..nasib baik ada pak cik aku..dia yg p sklh jumpa cikgu tu...start dr situ la aku terus tekun belajar math..terus jd minat smpai ke hari ni..cuma..yg aku paling tak minat smpai hari ni adalah B.I...tak suka betui...sbb tu aku tak pandai B.I..

2 comments:

raja said...

eee...silap la comen tempat yg salah...sepatut nak komen tajuk ni..sori!!
hahahahaa....kalau da kawin ni teringat zaman bujang, memang la seronok tapi bila orang bujang plak berangan2 nak kawin,... lagi lebih seronok...sampai bila berangan pun tersenyum sorang2.. kalau orang nampak ee...dia betui ke? atau ade yang tak kena ngn dia ni...kalau orang tegur dia malu2 kuching lak atau pun boleh jadi marah gak! ye la..kadang2 org ni sensetif gak bab mcm ni..lebih2 lg klu org kerap tanye tp jodoh takde lagi..tertekan la c minah ni..atau tak pun yg menegur kena bahasa pedas..hahaha maklum la mud tak ngam ari tu...ambik ko!!!sudah2la berangan tu sbb takut berangan ade org kedua masuk campur...sape orang 2..? teka dalam dalam dunia ni sifat sapa yg suka berangan?...lu pikiaq la sendiri!!!

ibu dulat said...

tak dan nak pikiaq sendiri ba