11.6.08

aku yg cepat letih

kali ni aku nak masukkan entry pasal aku lak..asyik ick je ade entry..ibu pun nak jgk..kan..kan..nak citer sket..sbnrnya sjk kblkgn ni aku tsgt2 malas nak masak..tak tau pasai ape..yg penting aku tak ble nak masuk dapur utk masak..klu masuk dapur nak ambik pinggan mkn, nak sapu smpah tu boleh, tp bkn selalu..kadang2 rs kesian sgt kat abah ick..mkn abah ick pun dah tak terurus..rs mcm aku ni isteri yg tak berguna je..byk keje rmh skrg ni abah ick yg tlg bereskan..aku hny terlantar kat atas katil dlm bilik n mintak tlg ini..mintak tlg itu..ick pun aku dah jarang uruskan..mandi ick mmg aku sgt malas..tu semua keje abah ick..nak siap2 ick je aku ble..tu pun kdg2 je..
keje aku skrg adalah aku kuat tido..dulu sblm aku pegnen tak de la plk aku nak membuta siang2 hari..skrg ni dah jd rutin harian aku..mmg terdetik jgk dlm ati ni yg adakah aku ni pemalas..tp bila pikir balik, aku tak penah pun malas smpai mcm ni skali..cm sejak pegnen je aku jd mcm ni..siang2 lg aku dah pesan kat abah ick yg aku mgkn jd mcm ni selama 9bln aku pegnen n 2 bln sepanjang aku dlm pantang...hahahah..kejam nya aku..terdiam je abah ick..nak bt mcm mn kan..bkn kehendak aku mcm ni..mmg dah sikap aku pegnen kali ni..kn terima la seadanya kan..
aku dah cuba kuatkan smgt, nak rajin kan diri..tp tak ble..aku cepat letih..rs nak berehat je..nasib baik mak, n abah ick faham kedaan aku..dorg pun tak memaksa aku bt keje..suruh berehat je..tp aku la rs yg aku ni bersalah sgt...

3 comments:

ciqna comel said...

sabar..sabar...mmg pegnen camtu la mula2 aku rs dlu...skg gliran mu laks..kali ni musa da jadi Mr Mama..hahahahaha

ibu ick said...

hahaha..aku nak dera dia smpai aku bsalin n abih pantang..adakah????

abahick said...

aik?...ada hati nak dera abe ke? tak patut tui la mcm ni...klu mcm ni nak p o.station jauh2 la nak lari dr buat qeja....