8.7.08

abah..ibu dan ick

kemarin, satu hari suntuk aku sakit kepala..siangnya ok lg..kira ble tahan la lg..tp bila dah balik rmh tu..kepala ni rs semacam jer..sakit sebelah kiri..dr mata smpai ke blkg kpala sblh kiri..satu habuk keje pun aku tak buat..semua abah ick yg bt..dr mengasuh ick, goreng fries, hampar tpt tido, bt nenen utk ick..smua abah dia yg bt..aku hny ble terbaring jer..kpala ni dah di urut pun masih tak lega2..nak mkn ubat tak berani sbb pegnent..klu dulu tak pegnent telan ubat pastu lena terus je ok..
agak awal jgk aku tido smlm..tp bgn pg ttp tak lega2..nawaitu utk cuti tu mmg terdetik, tp memandangkan dlm 2minggu berturut2 aku cuti n mc, jd nak tak nak aku kn la mai jgk opis ni w.pun jiwa aku kat tilam di rmh..ingatnya klu tak der keje ptg ni..aku nak mintak keluar pegi klinik..nak bwk ick skali sbb batuk dia masih berkahak lg..risau jgk aku dh nak masuk 1week dah ni..selsema mcm dah ok..
semalam nak dijadikan citer, lps ick makan ubat batuk n selsema..dia pun batuk la lg skali..anak aku ni mmg sgt suka mkn ubat..jd, dgn rajinnya dia p ambik sendiri ubat kat dlm peti..sekali batuk, sekali nak ubat..padahal dah mkn ni..tu la tak nak dgr cakap sgt..ubat selsema yg dia pgg tu jatuh pecah..ha ambik ko..kn la marah dgn abah n ibu..abah tlg kemaskan, ibu tlg marah dia..tp bdk ni lain mcm sket la..tak peduli pun apa aku marah dia..skali aku marah dia kata "kiyak" lg aku marah "kiyak" jgk yg dia kata..kiyak..kiyak..kiyak..kiyak tu maksudnya "malu" klu bahasa abah dia la..geram betui aku..sambil dia kata..sambil dia gelak2..aku yg tgh marah jd nak tergelak smpai aku terus melawak dgn dia..lawak betui la anak aku sorg ni..
apa yg aku tgk sepanjang aku tinggaikan ick kat nursery tu..prangai ick dah mcm lain sket..npk lebih berani..main pun nak kasar2..semalam main lompat2 atas tilam..dr kusyen lompat ke tilam..tkt jgk aku tgk dia..dulu tak pernah pun dia mcm ni..aktifnya semacam..tp bila dia dah suka..tak kan aku nak larangkan..main je la..smpai berpeluh mcm mandi..

1 comment:

jorazu.ziq said...

intan dh mula kna migrain ni... biaserlah budk2 lompat2. samerlah haziq pun.. kalau btuk dia tak kurang jgk cube minum intra, elok. atau homeopati. homeopati taklah mahal sgt. ubt dia pun dlm rm15 jer. pt kt sini pakai tu elok anak dia, semput pun hilg sikit2.