30.12.08

hasilnya....takuttttttt

appointment aku dgn doctor kat hospital udah selesai dong..tinggal nak pegi bt check-up biasa jer kat klinik kesihatan nun..seminggu skali plk tu kn pegi...

selagi tak beranak,selagi tu la muka aku dok mgadap klinik tu...boring dah aku ni!tak larat nak menunggu!tkt jgk org opis cit cat kot blkg..almaklumla..aku kan selalu sgt hilang kat opis!

hasil yg aku dpt setelah jumpa doctor td...

1) kandungan aku ok..kepala baby dah masuk ikut salurannya...hihi..tunggu ms jer ni!tak sabar nak cuti panjang..
2) air ketuban dah normal balik..dah 10..doc ckp mmg betul2 border..tp aku confius..doc byk kali tny aku kot2 ader air keluar k tak..aku jwb tak,doc still tny..aku pun dah confius mcm mn rupa air ketuban yg sebenarnya..ape2 pn tunggu sakit je la..lgpun baby gerak aktif!
3) doc terangkan kat aku sikit sebnyak risiko utk aku normal/operate lg..risiko nak operate lg tu ader, cm kecil..mintak2 la normal plk kali ni..aku nak merasa kesakitannya!!!!hahaha

~~~klu semua ni berjalan dgn lancar, aku ble la bersalin normal~~~
**sakit kat labour room tak ble lm2..stakat 6 jam jer..bgantung pada bukaan**
**baby tak lemas**
**kesan jahitan kat rahim aku tak der mslh**

~~~tapiiii..klu semua kat atas tu bertentangan, maknanya..operate lg la aku kali ni..maksudnya..
**sakit melebihi 6 jam n bukaan pun slow**
**baby dah lemas**
** kesan jahitan kat rahim aku merekah**

psssttt..kemarin aku ada terbuka website pasai ibu2 mengandung ni..aku tgk video clip kelahiran baby secara normal..YA ALLAH..takutnya aku..sampai menangis aku..dan dan tu aku terlintas nak operate!tak mo normal!

3 comments:

najwa sarah alias said...

saya pun bdebar2 nih nk tunggu k.in bsalin...

[tgh dok pkir hadiah aper ek nk bg kt baby k.in nih ;P]

p/s: k.in, kalo tk tau nk bg nama anak aper sya cadangkn NAJWA [sedapnyer nama nih] cuba tnya husband k.in.. mesti dia setuju.. ;P

abis lar sya kna kutuk lg ngan en musa..... laaaaarrriiiiiii~~~~~

Anonymous said...

hahaha...lawak la naj nih!najwa ok lg..klu sarah ok k????hahaha

hadiah??tak yah la ssh2..tp klu nak bg..k.int ambik jer..

najwa sarah alias said...

NAJWA mmg ok.. sure en musa sgt2 setuju.. ahaks! ahaks!

p/s: sya nk bg hadiah kt baby k.in ler.. bukan k.in.. sbb bday k.in dh lepas~ hahahahahaha
[jgn marah haaaaaaa]